Szlak rozpoczyna się na pętli autobusowej przy ul. Zbrojnej w Pile. Malowniczą aleją wzdłuż Zalewu Koszyckiego podążamy w stronę rezerwatu Kuźnik. Kawałek szlaku prowadzi ruchliwą drogą krajową nr 10, a następnie skręca w prawo obok rezerwatu Nietoperze w Starym Browarze. Drogą wysadzaną pomnikowymi topolami białymi na północ do skrzyżowania dróg i dalej prosto. Mijamy malownicze płytkie jeziora Kuźnik Duży i Kuźnik Mały. Na leśnym rozdrożu węzeł szlaków ( żółty do Skrzatusza, zielony wokół jezior kuźnickich). Drewnianą kładką przekraczamy leśny strumień wypływający z podmokłych łąk, obecnie zalanych wskutek prowadzonej w lasach małej retencji. Następnym etapem jest struga Lachotka (na niej przepust drogowy); po drugiej stronie Lachotki skręcamy mocno w lewo drogą biegnącą w pewnym oddaleniu wzdłuż strumienia. W miejscu, gdzie droga wspina się stromo pod górę w lewo odchodzi droga na stary mostek na Lachotce, obecnie zniszczony. Szlak przecina drogę lokalną Stara Łubianka –Dobrzyca i tutaj kończą się jego znaki. My kierujemy się obok leśniczówki dalej na północ i dalej spotkamy znaki szlaku na powalonych drzewach. Kolejną przeszkodą jest linia kolejowa Piła-Szczecinek, którą pokonujemy obok przyczółków dawnego mostu, którym droga z Piły wiodła prosto do Zabrodzia. Szlak przecina drogę lokalną ze Starej Łubianki do Krępska i kieruje się na zniszczony drewniany most w Zabrodziu. Proponowane przez nas obejście – w lewo odchodzi droga do Tarnowa, mijamy stary cmentarz a za świetlicą skręcamy w prawo na most na Dobrzycy. Za mostem prosto pod górę na skraj lasu i drogą przez las na północ. Dotrzemy na skraj dużej łąki nad Piławą i do drogi do Zabrodzia wiodącej dawnym nasypem kolejowym. Skręcamy w prawo podziwiając widoki z wysokiego mostu kolejowego nad Piławą. Dalej szlak biegnie rozebranym torowiskiem, obok rezerwatu Smolary. Atrakcją jest wysoki, malowniczy most na Rurzycy. Kończymy przy stacji kolejowej Płytnica, chociaż na próżno szukalibyśmy tu jakiś znaków końca szlaku…